09. 02. 2022.
Brojni pozitivni aspekti korištenja mobitela, i digitalne tehnologije općenito, često maskiraju one negativne koji nas sputavaju u svakodnevnom funkcioniranju. Vrijeme ispitnih rokova idealan je period kada studenti mogu primijetiti koliko mobitel ometa njihovu koncentraciju i na taj način otežava postizanje ciljeva – polaganje ispita. Stoga su vrijedni članovi našega tima odlučili pomoći svima onima koje žele promijeniti svoje navike korištenja mobitela. U radionici pod nazivom Kako biti produktivan kad mobitel je tako divan? cilj je studentima osvijestiti problematične obrasce korištenja mobitela, ponuditi prijedloge i savjete kako se oduprijeti primamljivim...
Više >
04. 02. 2022.
U posljednje dvije godine zabilježen je porast dječje upotrebe digitalne tehnologije ne samo u svrhu zabave već i kao neophodnog alata za školske obaveze. Budući da su se način života i okolina u kojoj djeca odrastaju u posljednjih tridesetak godina promijenila, UN-ov Odbor za prava djeteta objavio je u ožujku 2021. novi opći komentar kojim potvrđuje da se Konvencija o pravima djeteta primjenjuje i u digitalnom okruženju. Svjesni kako digitalno okruženje pruža brojne nove mogućnosti ostvarivanja prava djeteta, ali ujedno donosi i niz rizika i opasnosti od povrede i zlouporabe tih prava, stvoren je Opći komentar br. 25. (2021.) o pravima djeteta u odnosu na digitalno...
Više >
19. 01. 2022.
Dragi roditelji, na našoj mrežnoj stranici možete preuzeti „Moj dnevnik korištenja medija“ kojeg su osmislili članovi istraživačke grupe projekta. Dnevnik medija dio je istraživačkog materijala studije S1 provedene u okviru projekta, koja je za cilj imala ispitati navike, motivaciju i okolnosti korištenja uređaja digitalne tehnologije u djece i roditelja. Dnevnik je prvenstveno namijenjen djeci školske dobi, odnosno djeci starijoj od 7 godina. Djeca samostalno (starija od 9 godina) ili uz pomoć roditelja mogu zapisivati i bilježiti svoje korištenje uređaja u dnevnik. Moguće je koristiti dnevnik medija i s djecom mlađe životne dobi, no onda se od roditelja očekuje da u...
Više >
17. 12. 2021.
Na 3. međunarodnom znanstveno-stručnom skupu Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta sudjelovali smo i s poster izlaganjem „What consequences of children’s digital device use see parents and children? – a focus group approach“ („Koje posljedice dječjeg korištenja digitalnih uređaja prepoznaju roditelji i djeca? – metoda fokus grupe“), čiji su autori Ana Žulec, Luka Štefanić, Marina Merkaš, Sara Jelovčić, Marina Kotrla Topić, Katarina Perić i Vanesa Varga. Rezultati prikazani na ovom posteru dio su rezultata istraživanja provedenog u sklopu prve studije našeg projekta. Tijekom svibnja 2021. proveli smo 9 fokus grupa s djecom te 9 fokus grupa s...
Više >