Glazba kao podrška učenju jezičnih vještina:
Koncepti, metode i tehnike za osnaživanje i rehabilitaciju jezičnih poteškoća odraslih i djece, preko muzičkih aktivnosti utemeljenih na dokazima

Lužnica, 22.- 26. srpnja 2019

Poštovane kolegice i kolege, dragi prijatelji i suradnici,

velika mi je čast i zadovoljstvo najaviti naš višegodišnji projekt održavanja ljetnih škola s glavnom temom Glazba i ljudski potencijal: edukacija, osnaživanje i rehabilitacija.

Naziv ovogodišnje ljetne škole je Glazba kao podrška učenju jezičnih vještina: koncepti, metode i tehnike za osnaživanje i rehabilitaciju jezičnih poteškoća odraslih i djece, preko muzičkih aktivnosti utemeljenih na dokazima.

Kao što znate, muzikoterapija je klinički i znanstveno dokazana primjena glazbenih intervencija, s namjerom postizanja individualiziranih i jasno određenih ciljeva u psihološkom, obrazovnom i terapijskom odnosu uz pomoć muzikoterapeuta. Pri tome se koristi glazba i njezini elementi (zvuk, ritam, melodija, harmonija), individualno ili u grupnom procesu, s ciljem da se osigura i unaprijedi komunikacija i učenje, da se potakne izričaj ili da se postignu neki drugi važni terapijski ciljevi u svrhu poboljšanja fizičkih, emocionalnih, mentalnih, društvenih i kognitivnih funkcija.

Postoji niz različitih znanstveno utemeljenih modela i metoda rada u muzikoterapiji, koji su prilagođeni osobama s različitim poteškoćama, a kroz program ove škole polaznici će se upoznati s onim modelima i metodama koje su usmjerene, prije svega, na rehabilitaciju jezičnih poteškoća. Cilj ljetne škole jest pružiti sudionicima niz koncepata te praktičnih metoda i tehnika kojima bi se potaklo usvajanje ili ponovno usvajanje jezičnih vještina, uključivanjem osoba s jezičnim poremećajima (afazija, disfazija, disleksija, verbalna dispraksija, specifične jezične poteškoće) u aktivnosti osposobljavanja i obuke temeljene na glazbi. Ova perspektiva podržava transfer s glazbenih na jezične sposobnosti te poboljšanje općih funkcija koje su obuhvaćene i u glazbi i u govoru. Glavni dio programa bit će usmjeren na to da polaznici, uz pomoć praktičnih primjera i simulacija, nauče vještine korisne za primjenu opisanih rehabilitacijskih postupaka kod klijenata s jezičnim poremećajima.

Stoga Vas pozivam da nam se pridružite i prijavite za sudjelovanje na ljetnoj školi koja će se održati u prekrasnom ambijentu Duhovno-obrazovnog centra Marijin dvor u Lužnici, baroknom dvorcu smještenom dvadesetak kilometara zapadno od Zagreba, koji je okružen velikim parkom, šumom, šetnicama i malim jezerom.

Veselimo se zajedničkom druženju u Lužnici od 22. do 26. srpnja 2019. godine.

doc. dr. sc. Ljiljana Pačić-Turk
pročelnica Odjela za psihologiju
Hrvatsko katoličko sveučilište

 

 

Važni datumi

15. travnja – 15. lipnja 2019. Prijave polaznika i plaćanje kotizacije

22. do 26. srpnja 2019. Ljetna škola u Lužnici

Potvrda i 10 ECTS-a

Polaznici programa ljetne škole završetkom programa dobivaju Potvrdu o završenom programu/ školi i stečenim ECTS bodovima (10 ECTS-a).

Hrvatsko katoličko sveučilište