Prikazujemo dio rezultata prvog vala longitudinalnog istraživanja Studije 2 koje smo provodili od početka prosinca 2021. do kraja veljače 2022. godine. Sudionici su bili djeca u dobi od 10 do 14 godina te jedan od njihovih roditelja. Djeca i roditelji dali su odgovore na pitanje o korištenju i ometanju pametnim telefonima u svakodnevnom životu te tome kako se osjećaju u vezi korištenja pametnih telefona.  

Rezultate koje ovdje prikazujemo odnose se na igrice i aplikacije koje djeca često koriste na pametnim telefonima, a trendovi korištenja istih se stalno mijenjaju. Jedno od područja koje smo ispitivali odnosi se na učestalost korištenja različitih aplikacija za slanje poruka i pozive te društveno umrežavanje, kao i igrice koje djeca igraju na pametnim telefonima.  

Rezultati pokazuju da djeca za poruke i pozive najčešće koriste WhatsApp te Snapchat, MS Teams i Instagram. Za društveno umrežavanje najčešće korištene aplikacije bile su YouTube, Snapchat, TikTok i Instagram. Na pametnim telefonima najčešće igraju Roblox i Minecraft, ako igraju igrice.  

Nadalje, rezultati pokazuju da djevojčice za društveno umrežavanje učestalije koriste Instagram, Snapchat, TikTok i Pinterest od dječaka, dok dječaci koriste Facebook učestalije od djevojčica. Za slanje poruka i pozive, djevojčice češće od dječaka koriste Snapchat.  

Detaljniji uvid u rezultate možete pronaći na posteru kojeg smo izradili. 

Zahvaljujemo djeci i roditeljima koji su odvojili svoje vrijeme i sudjelovali u našem istraživanju. 

Ostale rezultate istraživanja prikazat ćemo uskoro. 

[STUDY 2 RESULTS] 

We present part of the results from the first wave of the longitudinal research of Study 2, which we conducted from the beginning of December 2021 to the end of February 2022. Participants were children aged 10 to 14 years, and one of their parents. Children and parents provided answers to the questions about how they use and are affected by smartphones in everyday life and how they feel about smartphone use. 

The results we present here relate to games and applications that children often use on smartphones, and the trends in their use are constantly changing. One of the areas we examined related to the frequency of use of various applications for sending messages and calls and for social networking, as well as for games that children play on smartphones. 

The results show that children most frequently use WhatsApp for messaging and calling, as well as Snapchat, MS Teams, and Instagram. The most commonly used social networking apps were YouTube, Snapchat, TikTok, and Instagram. Children play Roblox and Minecraft most often on smartphones, if they play games. 

The results also show that girls use Instagram, Snapchat, TikTok, and Pinterest more often than boys for social networking, while boys use Facebook more often than girls. For sending messages and calls, girls use Snapchat more often than boys. 

You can find a more detailed insight into the results on the poster we made. 

We thank the children and parents who took the time to participate in our research. 

More research findings will be presented soon. 

 

 

Hrvatsko katoličko sveučilište