Izrađeno

HKS-ov projekt otkriva tko su ključni akteri u digitalnim raspravama o katoličkoj tematici

Znanstveno-istraživački projekt "Prikaz i analiza katoličke tematike u digitalnom medijskom prostoru", koji se provodi na Sveučilišnom odjelu za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, objavio je prve rezultate analize digitalnog medijskog ekosustava u Hrvatskoj. Analiza obuhvaća razdoblje od 2021. do 2023. i pruža dosad najdetaljniji uvid u to koji mediji i akteri imaju najveći utjecaj u raspravama o vjerskim temama.

Jedan od ključnih nalaza, prikazan u priloženoj vizualizaciji, jest da se lista najutjecajnijih aktera dramatično razlikuje ovisno o platformi.

Na web portalima, najveći angažman publike ostvaruje kombinacija mainstream medija, specijaliziranih vjerskih portala te portala s desnog političkog spektra, što ukazuje na visoko kompetitivno i često ispolitizirano okruženje.

S druge strane, YouTube funkcionira kao zaseban ekosustav kojim dominiraju neovisni kreatori sadržaja, molitvene zajednice i specijalizirani mediji fokusirani isključivo na duhovne teme, s gotovo potpunim odsustvom mainstream medija.

Facebook se pokazuje kao hibridna platforma na kojoj, uz medije i crkvene institucije, značajan angažman ostvaruju i stranice posvećene apstraktnim vjerskim pojmovima, kao i profili javnih osoba i političkih organizacija.

"Prvi rezultati jasno pokazuju da ne možemo govoriti o jednom, jedinstvenom 'digitalnom prostoru', već o nizu preklapajućih, ali različitih arena, svaka sa svojim pravilima i ključnim akterima," ističe voditelj projekta doc. dr. sc. Luka Šikić te dodaje kako je razumijevanje ove strukture temelj za sve buduće analize narativa i sentimenata.

Ovo istraživanje pozicionira Hrvatsko katoličko sveučilište kao predvodnika u primjeni inovativnih metoda računalnih društvenih znanosti za analizu kompleksnih društvenih fenomena.

Detaljan analitički izvještaj dostupan je na poveznici.

Više o projektu i budućim aktivnostima saznajte na službenoj stranici projekta.