Izrađeno

Dr. sc. Leali Osmančević na međunarodnoj konferenciji o djeci, mladima i medijima u Madridu

Viša asistentica na Sveučilišnom odjelu za komunikologiju dr. sc. Leali Osmančević od 14. do 17. listopada sudjelovala je na međunarodnoj konferenciji Children, Youth and Media in the Algorithm Conundrum of Play, Polarization and Hate, održanoj u Madridu. Konferenciju je organizirala ECREA unutar tematske sekcije Children, Youth and Media (CYM), uz Sveučilište Complutense u Madridu (Španjolska), Sveučilište Villanueva (Španjolska) i Sveučilište u Salamanci (Španjolska).

 

U izlaganju pod naslovom „From YouTube Kids Thumbnails to Critical Viewing: Empowering Children’s Visual and Algorithmic Literacy in the Digital Age“, analizirala je kako algoritamske preporuke i vizualni obrasci oblikuju način na koji djeca percipiraju i koriste medijske sadržaje na platformi YouTube Kids.

Rad naglašava potrebu za razvojem integriranog obrazovnog pristupa vizualne i algoritamske pismenosti, koji djeci omogućuje kritičko promišljanje o medijskim porukama i razumijevanje načina na koji algoritmi oblikuju njihove medijske odabire. Time se naglašava važnost obrazovanja koje djecu priprema za kritičko razumijevanje digitalnih sadržaja i svjesno korištenje medija u svakodnevnom životu.

Predstavljeni rad dio je jednogodišnjeg znanstvenog projekta „Identitet i tehnologija – procesi identifikacije, komunikacija i interakcija s novim tehnologijama“, koji je jedan od projekata odobrenih na Natječaju za provedbu višegodišnjih i jednogodišnjih znanstvenih projekata Hrvatskog katoličkog sveučilišta, a s realizacijom je započeo početkom ove godine. Voditeljica projekta je doc. dr. sc. Lucija Mihaljević.