Laboratorij za etiku digitalnih tehnologija u zdravstvu (Digit-HeaL), od lipnja do prosinca 2021. godine proveo je veliko kvalitativno istraživanje s ključnim dionicima hrvatskog zdravstvenog sustava na temu korištenja digitalnih tehnologija u zdravstvu. Istraživanje je uključilo pacijente, liječnike, inženjere, pravnike, donositelje javnih politika i rukovoditelje zdravstvenih institucija, ukupno 75 sudionika. Tako opsežno istraživanje urodilo je bogatstvom podataka, a s ciljem popularizacije znanosti i diseminacije rezultata, osnovni uvid u istraživanje i dio rezultata pretočen je u videozapise.

Unutar samog istraživanja korišteni su scenariji budućnosti kako bi se opisalo hipotetske mogućnosti, ilustrirajući ključne odluke ali bez opisivanja njihove točnosti ili ispravnosti. Sami scenariji bazirani su na anticipatornoj etici koja podrazumijeva promišljanje o mogućim etičkim i društvenim izazovima nad tehnologijama koje su još u fazi razvoja. Sudionicima su bila predstavljena dva scenarija Liječnik 4.0. i budućnost medicine, te ‘Praćenje biometrijskih podataka’.

Liječnik 4.0. i budućnost medicine odvija su 2030. godini u bolnici koja je implementirala sustav umjetne inteligencije što dovodi do promjena u liječničkoj praksi i u odnosu s pacijentima.

Druga priča prati radno okruženje odnosno tvrtku koja je poklonila pametne satove svojim zaposlenicima, a njihova iskustva korištenja opisana su kroz video ‘Praćenje biometrijskih podataka’.

Studentica druge godine diplomskog studija sociologije, Josipa Blašković napravila je animirane video zapise prema scenarijima koji su korišteni u istraživanju te na kreativan način udahnula život u likove iz priče.

Naratori unutar videa studenti su s odjela komunikologije, Kristijan Jalšić i Amalija Koprivnjak. Glasove sudionicima posudili su: Ana Posarić s odjela sociologije te studenti Medicinskog fakulteta Hrvatskog katoličkog sveučilišta Ivan Alfirević i Mihovil Lakoš.

Pozivamo vas da pogledate kratke videozapise koji su dostupni na hrvatskom i engleskom jeziku.

Hrvatsko katoličko sveučilište