Select Page

U srijedu 14. ožujka 2018. u dvorani “Blaženi Alojzije kard. Stepinac” održao se okrugli stol “Položaj jezika u Prijedlogu kurikula za Hrvatski jezik” kojega je moderirala dr. sc. Marijana Togonal s Odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta.

Sudionici okruglog stola bili su dr. sc. Željko Jozić, ravnatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, doc. dr. sc. Vesna Budinski, Stručna radna skupina za Hrvatski jezik, izv. prof. dr. sc. Tamara Gazdić-Alerić, Učiteljski fakultet u Zagrebu, dr. sc. Martina Kolar-Billege, Učiteljski fakultet u Zagrebu i Tatjana Doračić, profesorica savjetnica na Gimnaziji A. G. Matoša u Samoboru. 

Aktualna tema pronašla je veliki broj interesanata koji je došao poslušati stručnjake i njihovo viđenje ove teme. Svi su složeni u jednomu, a to je nužnost osuvremenjavanja literature i obrazovnih programa za nastavnike. Sudionici smatraju kako je potrebno jasnije definirati upute za izvođenje nastave i ishode učenja te povećati satnicu hrvatskoga jezika, vodeći pritom računa o opterećenju učenika nastavnim sadržajima u cjelini. Dodaju kako se ostavlja puno prostora za osobni izbor svakog nastavnika u pogledu odabira nastavnih sadržaja, za što mnogi često nemaju potrebna znanja. Poseban naglasak stavljen je na položaj i status maternjeg jezika u našem obrazovnom sustavu, ističući kako je jezik jedan od temelja nacionalnog identiteta i zaslužuje veću zastupljenost na osnovnoškolskoj, srednjoškolskoj, ali i fakultetskoj razini.

Osvrnuli su se i na državnu maturu za koju smatraju da je učinjen propust – ona je isključena iz ove reforme iako je neraskidivo povezana s nastavnim planom i programom, a problematična je i neusklađenost praga prolaznosti na ispitima državne mature. Događaju je prisustvovao i rektor Sveučilišta u Zagrebu Damir Boras koji je zaključio kako se slaže s opažanjima i prijedlozima stručnjaka.