Select Page

U sjajnoj atmosferi na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u organizaciji studenata Odjela za komunikologiju održan je u četvrtak 25. listopada 2018. okrugli stol “Internetski otisak u oglašavanju”.
Na okruglom stolu sudjelovali su dr. sc. Vatroslav Škare, Ekonomski fakultet Zagreb, Matej Brnardić iz tvrtke Degordian, Dino Oreški iz tvrtke CONSALTA, Ivan Tanić iz marketinške agencije Saatchi&Saatchi i Sven Turato iz tvrtke ATAUCTUS.

Na početku okruglog stola cijenjeni skup pozdravio je prorektor za organizaciju i poslovanje prof. dr. sc. Gordan Črpić riječima: „Kad sam studirao elektrotehniku 80-ih, nisam ni vidio računalo, a danas živimo u nekom novom vremenu obilježenom upravo Internetom. Komunikacija je danas sažetija, slikovitija i dinamičnija, ali i izazovi su veći. Stari etički okviri ne odgovaraju onima današnjice i mora ih se graditi na novim paradigmama i zato mi je iznimno drago da su naši studenti organizacijom jednog ovakvog okruglog stola u potrazi za odgovorima i da upravo oni guraju prema budućnosti.“

Čestitajući studentima 3. godine preddiplomskog sveučilišnog studija Komunikologija na inicijativi, pročelnik Odjela za komunikologiju izv. prof. dr. sc. Jerko Valković je istaknuo kako je današnji okrugli stol krenuo od jednog e-maila u srpnju ove godine i studentske ideje. „Dobra ideja osnova je svega, a uz kreativnost, trud i rad može se puno toga postići.“- rekao je pročelnik Valković okupljenim sveučilišnim nastavnicima i studentima. Posebno je pohvalio studente Karla Curiša, Domagoja Puljizovića i Marina Pavelića na inicijativi i dobro odrađenom poslu u organizaciji okruglog stola.  

Uslijedila su izlaganja sudionika okruglog stola.

Doc. dr. sc. Vatroslav Škare s Ekonomskog fakulteta Zagreb ukratko je predstavio je svoj rad te istaknuo: „Ne vjerujem da je teorija odvojena od prakse jer bez dovoljno prakse ne možete biti dobar teoretičar, a ni obrnuto. Digitalni marketing, kolegij koji predajem na Ekonomskom fakultetu, takav je da ne može biti isti iz godine u godinu. On od mene traži stalno usavršavanje, kao što i digitalni marketing u praksi traži konstantno praćenje uvijek izmjenjivih trendova.“

Iz tvrke Degordian Matej Brnardić je progovorio o razvoju svoje karijere i što znači raditi u marketingu: „U Degordianu sam se zaposlio kao student od 20 godina i do danas sam usvojio da je marketing u svojoj osnovi jedenje čokolade i rudarenje u rudniku. Dakle, konstantan rad, a ne neko čekanje da nam se upali kreativna žaruljica. Nema razmišljanja van kutije, jer kutija kao prvo ne postoji, a kao drugo ona je tu u obliku pravila poput brenda, imidža i sličnog mimo čega se ne može. Ali ljudi kojima želimo prodati proizvod uvijek žele nešto novo, neko novo iskustvo, a to za nas znači da im moramo ponuditi iskustva, izravno ih uključiti u naše kampanje i ponuditi im platformu za vlastito izražavanje. Kad im ponudimo novo iskustvo, ‘prodali’ smo im proizvod.“ U svojoj prezentaciji pokazao je i konkretne primjere rada s i za klijente te način na koji zajedno sa zajednicom s kojom komuniciraju stvaraju brend klijenta.  

Konzultant Dino Oreški iz tvrtke CONSALTA kroz tri priče o marketingu i komunikacijama istaknuo je da se danas u digitalnom marketingu nameću dva pitanja: „Kako ispričati svoju priču i kako doći do publike koja tu priču želi čuti. Danas ljudi ne kupuju proizvode, nego magiju. Što im se više približite s pričom, veći ćete uspjeh imati pa čak i u stvaranju tržišta kojega do jučer nije ni bilo. Marketing se u digitalnom svijetu promijenio utoliko što postoje platforme poput Googlea i Facebooka koje vas izravno povezuju s ljudima čije interese znate te je lakše personalizirati marketinšku kampanju.“

Kreativni direktor u marketinškoj agenciji Saatchi & Saatchi Ivan Tanić u svojoj prezentaciji na konkretnom primjeru jedne vrlo uspješne marketinške kampanje u 2018. objasnio je različitosti u predstavljanja proizvod klijenata domaćoj i inozemnoj publici koja s brandom nije povezana na emotivnoj razini, već ga prihvaća više na funkcionalnoj razini. Osvrnuvši se na digitalno oglašavanje, utvrdio je: „Ne volim termin ‘digitalno oglašavanje’. Za mene postoji marketing kao cjelina, a ‘digitalno’ je samo medij na kojemu se trebamo naći. Digitalna sfera je efikasnija, kako troškovno, tako i na način da u svakome trenutku vidite do koga dopirete.“

U posljednjoj prezentaciji sudjelovao je Sven Turato iz tvrtke ATAUCTUS, student treće godine elektrotehnike. Turato je okupljenim studentima objasnio na koji način mogu osnovati tvrtku, rekavši. „Svatko može osnovati tvrtku. Uspjeh nije rezerviran za nekog drugog. Ne dopustite zlim jezicima da vas sputavaju jer uz dobru ideju i trud možete uspjeti. Ne idite na fakultet samo radi diplome, već budite proaktivni i izborite se za svoju budućnost.“

Uslijedio je okrugli stol na kojem su panelisti raspravljali o važnosti digitalnog marketinga i oglašavanja. Zaključili su kako su najveći hit u današnjem digitalnom marketingu takozvani ‘influenceri’, ali da se s njima radi o svojevrsnom déjà vu-u jer se ne razlikuju previše od klasičnih ‘celebrityja’ po pitanju promoviranja brenda ili proizvoda. Dodano je kako se u Hrvatskoj manje prate trendovi nego u svijetu te da dobar dio klijenata i dalje ne želi izići iz okvira poznatoga i iskušanoga, ali da će pravih ljudi željnih nečega novog uvijek biti te da ih samo treba pronaći.

Okrugli stol i program vodili su studenti komunikologije Matea Vidulić i Marko Jergović.