U svibnju ove godine u izdanju Wiley Online Library objavljena je prva Međunarodna enciklopedija o medijskoj pismenosti (The International Encyclopedia of Media Literacy). Zbog sve veće važnosti i prepoznatljivosti potrebe medijske pismenosti kako u Europi tako i u svijetu, ova hvalevrijedna višegodišnja inicijativa svakako će biti korisna za sve građane i korisnike medija i medijskih sadržaja te razumijevanju, analizi i kritičkom mišljenju te osposobljavanju građana za čitanje medijskih sadržaja.

 

Uz brojne obrađene teme domaćih i međunarodnih autora i stručnjaka koji se bave medijskom pismenošću objavljen je i članak naše asistentice Leali Osmančević u koautorstvu s docenticom Lanom Ciboci na temu Predškolska djeca i mediji (Preschool children and media). Djeca predškolskog uzrasta izložena su medijima već od najranijeg djetinjstva, posebice pred ekranima. Uzimajući u obzir njihovo nedovoljno iskustvo, kognitivni razvoj vezan uz razumijevanje medija i nedovoljnu sposobnost razlikovanja stvarnosti od medijske konstrukcije stvarnosti, u članku se poseban naglasak stavlja na razvoj, odgoj i kritičke sposobnosti djece navedenog uzrasta te su autorice uz smjernice i teorijski pregled ove teme navele i pozitivne i negativne medijske učinke kao i metode poučavanja djece te dobi.

 

Više o enciklopediji na poveznici.

Foto: wiley.com.

Hrvatsko katoličko sveučilište